2011. augusztus 6., szombat

Szaporítás - próba 2011.aug.01.

Mindkét hímem, és az egy nőstényem és én is kezdő vagyok :)
Elsőre elég körülményes volt szaporítási kísérlet :)a

A lánykám csíkosodott, ahogy pasit látott :) így gondoltam megpróbálkozom én is, hátha lesznek kis halacskák.
Kb egy hétig élő és fagyasztott szúnyog lárvával tömtem őket.
Csináltam egy ikráztató akváriumot, de ott a hím nem csinált semmit sem, ahogy vissza raktam a 6 l-es szokásos helyére, azonnal építeni kezdte a hab fészket, én meg csak lestem :) Mindkét hímem ezt csinálta...


Végül úgy gondoltam, hogy akkor legyen a 6 l-es az ívató. kicsinek gondoltam, búvóhelyet sem tudtam eleget berakni a lánynak, de legyen, ha oda építették a fészket.
Először a koronást próbáltam ki, beraktam hozzá befőttes üvegben a lányt:


Mikor úgy láttam, hogy a lány már nagyon érdeklődik, össze engedtem őket, ennek nagy csetepaté volt a vége, akkora, hogy kivettem a lányt. Pihent pár napot.

Közben megcsináltam a nagyobb akváriumot egy a lehetőségeimhez képes rendes ívatónak: sok búvó hely a lánynak, kb 15 cm magas a vízszint, 28-29 fokos a víz. Ebbe a fátyolos hímem szép nagy fészket készített:



Ekkor a lányt üvegben beraktam mellé, hadd szokják egymást:


Közben figyelmeztettek, hogy a fészek alól vegyem ki a kavicsos tálkát, ami hirtelen ötletként búvó hely akart lenni... szóval vegyem ki, mert a lehulló ikrákat nem tudják kiszedni a kavicsok közül a Betták.
kivettem, a nagy kó maradt.
Kb másfél nap után össze engedtem őket, mikor a hím már nagyon csalogatta a nőstényt az üvegből :)
Húúúú, ami most történt, még nekem is fájt. volt ám csetepaté, de mint megtudtam, ez ilyenkor bizonyos határig normális. Egy délután és egy éjszaka ment a nászi "harc", a lány farok úszója rendesen meg lett tépázva :( Már ki akartam venni, mert sajnáltam, aztán egyszer csak azt vettem észre, hogy a nőstény be-beúszkál a fészek alá, aztán egyszer csak össze gabalyodtak, kicsit bénáztak :) de aztán egész délután "együtt voltak".
Sok-sok ikra lett a végeredmény :) Mikor láttam, hogy végeztek, a hím ismét kergetni kezdte a lányt, akit akkor ki is vettem az ívatóból: 2011.aug.01 hétfő
A hím szorgalmasan ápolgatta az ikrákat és a fészket, de az ikrák mennyisége fogyott :(
Gondoltam eszi őket.....
ha jól emlékszem, harmadnap reggel vettem észre, hogy kis farkincák lógtak le a buborékok közül. Sok volt, nem tudtam össze számolni őket. Amelyik "lehullott" a fészekből, apa vissza rakta őket óvatosan. hiába volt óvatos, mégis fogytak a kis farkincák. Annyira, hogy négy maradt péntekre. Ekkor a picikék már vízszintesen úsztak a víz felszín alatt, így apát kivettem mellőlük.

2011.aug.05. péntek, 5 naposan :)


A négyből három, kb fél cm-esek.
Vettem eleven szülőknek való ivadék tápot, amit porrá török, ezt kapják napi 2-3 alkalommal.
A víz ugyan úgy 28-29 fokos, levegőztető gyenge fokozaton megy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése